The site you requested may not be relevant in your area.

country flag

 

Klage - og eskaleringsprosess 

Hvordan fremme en klage

U.S. Bank Europe DAC (heretter «Elavon», handelsnavnet vårt) er fokusert på å tilby en kontinuerlig tilfredsstillende kundeopplevelse. Hvis du imidlertid føler at vi ikke har oppfylt forventningene dine, vil vi gjerne få vite om det.

Som et resultat av tilbakemeldingen din, er vi i en bedre posisjon til å gjøre forbedringer i tjenestene vi tilbyr kundene våre.

Klageprosessen vår er utformet for å oppmuntre til rask og effektiv løsning av problemet ditt ved første kontakt.

Vi tar sikte på å håndtere eventuelle spørsmål eller bekymringer du måtte ha så raskt som mulig.

Hjelp oss med å gi deg et raskt og nøyaktig svar ved å følge punktene beskrevet nedenfor:

  • En klage kan sendes inn til Elavon via brev, e-post, eller muntlig (du kan finne landspesifikk kontaktinformasjon under «prosess for kundeløsning»).

  • Hvis du skriver til oss, merk alle klager med: «Klage: brukerstedsnummer», f.eks. «Klage: MID nr. 100000001» og oppgi kopier av eventuelle dokumenter som har relevans for klagen (dvs. fakturaer, kostnader, tidligere korrespondanse). 

Merk at det er kostnadsfritt å åpne en klage hos Elavon.

Prosess for kundeløsninger

  • Ring vår kundeservice: (+47) 24 15 99 19. Samtalene belastes til standardpriser.

  • Skriv til oss på: US Bank Europe DAC, Norway Branch, Postboks 354 Skøyen, 0213 Oslo, Norge.

Målet vårt er å løse bekymringene dine og svare deg så raskt som mulig, og senest 15 virkedager etter at vi først mottok klagen.

Hvis vi av årsaker utenfor vår kontroll ikke kan sende vårt endelig svar innen 15 virkedager, vil vi sende deg en skriftlig oppdatering, hvor vi tydelig forklarer årsaken til forsinkelsen, og hvor det blir gitt en ny frist innen når du kan forvente å høre fra oss.

Denne fristen vil ikke være lenger enn 35 virkedager fra da vi først mottok klagen din. 

Hvis du ikke er fornøyd med det endelige svaret ber vi deg ta kontakt igjen, da vi gjerne vil høre tilbakemeldingen din, og om mulig, for å kunne løse saken på en mer tilfredsstillende måte.

Alternativt kan du kontakte Finansklagenemnda (FinKN), og vi vil gi deg kontaktopplysningene.

Finansklagenemnda er en gratis, uavhengig tjeneste som bistår med å løse klager mellom kunder og en bank eller betalingsleverandør.

Vær oppmerksom på at Finansklagenemnda kun vil bli involvert etter at vi har hatt mulighet til å undersøke klagen fullstendig og gi deg et endelig svar.

 

Kontaktinformasjonen til Finansklagenemnda er:

Finansklagenemnda 
Pb. 53 Skøyen 
0212 Oslo

Telefon: +47 23 13 19 60

E-post: post@finkn.no 

Nettside: www.finkn.no